tisdag 29 maj 2012

Johans walk of shame




Vårbalen var tuff för mig! Inte för att jag drack mig full och var vaken hela kvällen utan enbart en av dem. Jag skulle sköta vår vackra nationspubb en kväll men jag fick istället ta hand om hela husets alkoholservering. Jag fick dubbelt ansvar och jag slet som ett djur. Det var roligt och givande och jag fick mycket tack efteråt då jag valde att delta på festen, följa med på tåget, klä mig vackert och njuta av solen. Baler är inget för mig och Nelly, vi har varit på en kunde lika gärna jobba på en annan.

Jag stannade länge dock var med fram till sil lunchen och där somnade jag i solen på en bänk iförd frack utmattad och död. När jag vandrade hem mötte jag många som skulle till stocken för att festa. Fick tummen upp och high fives av många jag gick förbi. ”Party on mannen” ”Du är ett exempel för oss alla”

Några dansade runt mig skrikandes ”walk of shame” och frågade om ”hon var snygg”

Jag var så trött så jag ville dö sa inget och ville inget annat än att de skulle dö eller ännu värre gå till stocken… när jag kommer till slutet av engelskaparken kommer ett gäng killar med en flaska ”pucko blandning” de ger mig den och vill att jag ska dricka. Jag tar en klunk och inser att jag har blivit lurad. Pucko+bäska droppar. De skrattar, jag tar ytligare en stor klunk ger tillbaka flask jäveln utan att säga ett ljud. ”På norrlands dricker vi det där som vatten” tänker jag och har en behaglig smak i munnen helt oväntat. ”han sa inte ett ord” ”vilken hjälte” hör jag bakom mig och känner mig dödare än subkulturen funk. Kommer hem och sover bort söndagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar