tisdag 29 maj 2012

Till Björn söder


Hej Björn. Johan heter jag, jag undrar lite om ditt uttalande angående att det inte var Sverige som vann melodifestivalen för att hon inte är helt svensk enligt dig? Hur tänkte du där din lilla jävel? Du gick med i SD 91 så ni stod för att homosexuella skulle kastreras och alla invandrare skulle jagas ut med våld, att rasblandning skulle förbjudas. Vad ger dig rätten att kalla någon Svensk? Jag har levt i Sverige hela mitt liv och det har 6 generationer av min släckt gjort. Mitt svarta hår är från samerna, urbefolkningen! Du vet dem som du besöker som att de vore cirkusobjekt. Så jag är svenskare än du! Ta ditt pick och pack och dra till Danmark där du hör hemma du är inte svensk nog för mig om man ska använda sig av din retorik.

Här i Sverige accepterar vi personer oavsett bakgrundsland, hudfärg eller läggning   

2 kommentarer:

  1. Hej Johan!

    En stilla undran från min sida rörande din fråga till Björn om vad som ger honom "rätten att kalla någon Svensk?". Det kan man förstås undra, men frågan är vad som i så fall ger dig rätten att göra detsamma? Du påstår ju inte bara att du är svensk, vad som nu ger dig den rätten, utan du är till och med "svenskare" än Björn!

    Vidare har jag svårt att se det koherenta i ditt resonemang om att vi i Sverige accepterar personer "oavsett bakgrundsland, hudfärg eller läggning", när du i meningen innan uppmanar Björn att ta sitt "pick och pack och dra till Danmark" eftersom att han enligt dig "inte är svensk nog" för att få bo här. Kommentar?

    Vad gäller samerna så är de ju urbefolkningen av norra Skandinavien och delar av Kola-halvön, benämnt Sápmi. Det hindrar ju inte de nordiska germanska folken från att i sin tur vara urbefolkning av mellersta och södra Skandinavien, även om det bara är samerna som av politiskt korrekta skäl blivit erkända som just urbefolkning i enlighet med internationella konventioner. Men varför bär du på detta hat mot svenskar, du är ju svensk hävdar du, till och med mer svensk än Björn?

    Med vänlig hälsning
    Bror

    SvaraRadera
  2. Jag skriver "om man ska använda sig av din retorik" alltså menar jag ironiskt att om han nu anser att svensket ska vara bättre än allt annat borde jag vara svenskare än honnom och då enligt honnom vara mer värd.

    Jag är inte hatisk mot svenskar

    SvaraRadera