onsdag 10 augusti 2011

Är allt bra?

När jag får denna fråga av bekanta eller folk som jag inte känner blir jag alltid lite bitter. För vad vill dem höra igentligen? Jo dem ställer denna inledande fråga för att öppna en diskution om allt möjligt och inte fan bryr dem sig om jag mår bra eller inte. Dem känner mig inte!

Jag brukar svara att det är åt helvete bara för att se deras reaktioner. Eller förklara att vi lever i en värd där allt brakar ner i helvetet, hög arbetslöshet, svält i världen, ökade klyftor mellan fattiga och rika, rasister i riksdagen, ekonomisk kris som drar ner eropas länder. Ja allt är ett helvete men jag mår bra.

Nu ska ni inte tro att jag enbart säger detta för att vara bitter och cynisk men så är det faktist inte... det är en bonus... Nä jag säger detta för att jag äcklas av ytlig vänskap. Ytlig vänskap är sådan som finns överallt där folk inte bryr sig igentligen och bygger upp en fasad som säger att de bryr sig och bakom dess ryggar snackar dem skit. Jag har sådant i mina krättsar givetvis men inte hos de människor som jag bryr mig om. Har varit stunder under den senaste tiden där jag har stått ut med falska människor och hållt mig för att vara så ärlig jag vill vara. Inte sårat eller sagt något på grund av min ledande position...

Om ni frågar någon hur det är! Ha då mage att stanna och lydsna och fråga inte detta i förbifarten för då bryr du dig inte...

1 kommentar: