torsdag 13 oktober 2011

Ekonomi och miljön

Sitter och läser ekonomi... ekonomi är endast spekulationer och det blir ibland som man tängt sig. Om man oroar sig för bank kris så blir det en bank kris. Undrar om man kan sprida i media att det går sjukt jävla bra för svergie och så gör det de. Varför inte spekulera bra prognoser om ekonomi bara är spekulationer. Jävla plasebo skit.

Hör nu norsk vikingarock och läser den brilianta Hanna fridens blogg.

Hmmm ska vi diskutera lite miljöpolitik....hurra!

Jag är rätt regält konsikvent tycker jag själv... jag vill ha bort beroendet av olja, gas, kål och skit som vi inför i landet (Via tyskland). Det är viktigast just nu! Därför är jag kärnkrafts förespråkare. Folk tror inte det om mig men det är sant. För det minskar koldioxid utsläppen med mäst kvantitet.
Jag är inte rabiat och hatar inte förnyelsebar energi för det utan jag vill stoppa utsläppen. Vist en härdsmälta skulle riktigt sätta oss i skiten men för fan vi sitter redan i skiten på grund av olja. Det är en jävla nödlösning!

Sedan är det svårt att engagera sig i miljöpoletik när vi har idiotiska länder som usa, tyskland och frankrike som är riktiga surkukar i de frågorna. Men även om alla länder i värden hade likadan miljöpoletik som svergie skulle det vara försent ändå. Bittert men sant. Behövs ett litet paradigm skifte för att få andra idioter att förstå innan vi kan göra något vättigt.
Har en kär vän som kastar allt i samma för "jorden går undare lite fortare då" så cynisk är inte jag faktist.....än.

Har samma syn på männskligheten som jehovasvittnen....de tror jorden gick under 1993.... Detta är bara efterskalv och apokalyps. "När en kvinna klär sig i manskläder och en man i kvinnans är vi nära armagedon" //Bibeln

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar