fredag 14 oktober 2011

fantasy!

Jag älskar fantasyböcker dock har jag svårt för storsäljare som twiligth och bibeln.


Tycker religionen har blivit lite mesig på senaste år! Är bibeln guds ord? Varför predikas bara några utvalda stycken då för? För om nu exempelvis en kristen grupp skulle hata....hmm exempelvis att någon av samma kön gifter sig. För det är bibeln emot. Varför hoppar dem då över att på samma sida står det att man ska stena de som är otrogna och att man får gifta bort sin dotter. Tydligen är inte de paragrafterna lika viktiga. En kvinna får inte bära två olika typer av tyger i sin klädsel (3e mosebok 24:10)

Sedan får ni inte jobba på söndagar för då borde ni straffas med döden. (2a mosebok 35:2)

Om jag möte en kristen som följde allt det här skulle han ha min totala respekt. Även fast han stenat sina grannar för att de jobbat på en söndag samt pryglat sina barn för att dem sagt emot honnom (5e mosebok 21:18) . Nä att bara välja ut fina ord i en bok och skita i att läsa helheten och säga att just den paragrafen var förr i tiden!! Då är det för helvete inte guds ord om du säger så. Erkän att boken är skapad av människor. I begynelsen skapade människan gud.

Så sluta försöka trycka ner boken i halsen på mig, papper är givetvis välldigt fiberrikt men det smakar inget vidare. Sedan har jag redan läst bibeln två gånger och har faktist en bibeljävel hemma dock har jag mina favorit citat. Läs moseböckerna regler för levene och kom tillbaka och säg att det är ett gott budskap.

Jag ska börja citera spontana delar ur sagan om ringen (en annan fantasybok) så får ni se att jag kan skapa en religion ur fina citat därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar