måndag 17 oktober 2011

jmie åkessons rätt

Jag är beroende av snus! Rejält beroende men nu har jag fått ett starkare beroende, ett rödhårigt lyckorus. Så fort jag är utan henne får jag extrem abstinens och när jag är med henne snusar jag inte. Detta leder till att jag får en sådan nickokick när jag snusar så jag blir helt bäng i huvudet...



Hej Jimmie Åkesson! Jag har hört att du kämpar för djurens rätt. Om du gör detta seriöst så hoppas jag att du tittar på Sveriges regler och bara på att vi tar in hallal kött. Om någon skulle slakta mig med bedövning skulle jag inte bry mig hur jag dog. I Sverige skjuter dem bultar i skallen på korna så dem dör. I Iran bedövar dem djuret och skär halsen av den mot meca. Vad är skillnaden? Djuret dör, djuret blir mat. Pungt! I Iran bedövar dem kycklingen och skär halsen av den mot meca. I svergie sätter vi dem på rullband, klipper av dem näbbarna när dem lever och skussar dem i genom ett rakblad som kapar skallarna av dem. Vad är mest humant?
Men det klart att du vet hur hallal slakten går till, för du har sådan koll och är en man som kämpar för djurrätt. Men Jimmie är det inte så att du har fördomar om hur det går till och är det inte så att du tror att slakten i Iran utförs i tält och att de är barbarer? Landet har väldigt bra utvecklad kirurgi och utvecklade skolor och institutioner men slaktar i tält? Är det så Jimmie? Kan det vara så att du bara tar djurrätts grejen för att locka väljare som har samma fördomar som du?
Själv kan jag säga, jag vill inte ha religiösa undantag i svergie, inte för någon jävla religion och jag är ärlig och bryr mig inte så mycket om djurrätt. Gör du Jimmie Åkesson?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar