tisdag 8 november 2011

Ingen är god din jävla krambjörn

Nu ska vi reda ut det här lite... läste nyss en bekants blog...eller facebook kompis kan man vell kalla personen lite bättre. Klagar på folks levene och på all onska i världen. Ja vist det gör jag med men jag anser mig själv inte vara den som vet bäst. Att utala sig om saker som är dåliga är bra men då ska man ha kött på benen och vara ärlig och säga det och inte vara en jävla krambjörn och tro att man är den goda i alla konflikter man drar sig in i... sedan läste jag "Gud ser gott i alla människor"

.... Va? I vilken del av bibeln står det? Varför anser krista offta sig själva vara den gode? (själv är jag varken den onda den goda eller den fule) Varför skriver de inte "Enligt min personliga tro ska man se allt gott i människan" Det skulle stämma även fast de kallar sin personliga tro för kristendom offentligt... För hur många krista sympatiserar med det som inte ingår i de utvalda delarna av bibeln? (japp finns steningar och bortgifte även i delarna med jesus)

Detta skulle inte handla om någon 2000årig saga utan detta skulle vara ett inlägg om folk som anser sig själva vara bättre människor och de människorna likställer jag med svininfluensa, kräkmedel och alla sjukdomar som gör så att det svider att kissa.

Denna person har en "ni förstår mig inte" attetyd och ja det lär ha fungerat då personen var 12-16 år men för helvete du är vuxen nu. Att först säga en sak och sedan försvara sig med en sådan ynklig kommentar får mig att vilja klämma skallen som en finne... stå på dig för helvete och skydda dig inte bakom din tro utan dra fram åsikterna du har där bakom din nallebjörns gos yta och respektera andra som har en annan åsikt än du! Sedan att du själv drar dig in i en diskution du inte inehar någon kunskap alls i gör det hela det lite värre.

Nä du är inte god, du är människa som jag, vi är inte goda eller onda vi är en jobbig obestämd grå massa som kan göra goda men mästadels själviska och onda handlingar.

Jorden är en oretvis platts men det är inte "onda kraffter" som sätter oss i de situationerna. Det är vi människan som förpestar för andra och vår planet.

Människan skapade religionen för att dela in varandra i grupper och de min (facebook)vän det är en ond krafft.

Hittade ingen vättig bild så det blev en bild på mig där jag liknar Liv tyler

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar