lördag 19 november 2011

Jag är en stolt moderat

Jag har blivit moderat! Japp det är sant jag läste lite på nätet och såg att moderaterna tydligen kämpade för kvinnlig rösträtt och var starka motståndare till aparthaid i afrika. De har alltid varit ett parti som tängt på den svaga indeviden och stärkt vårat land med demokratiska värderingar. De har tagit emot krigsdrabbade flycktingar i vällinge, stärkt arbetarrörelsen, dragit oss ur krisen efter värdskrigen och skapat välfärden i svergie. Infört almänn skolgång och sjukvård. Sattsat på miljöpoletik och rehabiliterings program för sjukskrivna. Ett fantastiskt parti för oss som tror på sanndemokrati utan historieförfalskningar eller liknande som de håller på med i exempelvis nordkorea.


Nä svergie blev ljust när Moderaterna uppfann elen, bygde bilar och skapade almänn rösträtt. Första mannen på månen var moderat! Internet skapades utifrån en mall de har i sitt partiprogram brevid ritningar på hur man gör datorer, flygplan, telefoner och all modern teknologi kan vi tacka moderaterna för.
Ett ljus går upp för mig nu när jag vet vad de står för och va dem har hjälpt till med under historiens gång.

I framtiden ska dem, stoppa svälten, skapa fred på jorden, tillvärka teleporterings aparater och bygga en bas på månen. Så löjligt att jag tidigare trott att moderaterna var ett parti som gynnade höginkomstagare och under historien tyckt tvärt om vad de nu säger sig tycka. Gud va bra att jag nu mera är Moderat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar