fredag 18 november 2011

Undead dreamer

Jag vaknade nyss av att ha haft en awsome dröm... Darrar fortfarande och ler åt hur jävla bra den var. Kom dock bara ihåg en del av den, att jag och Nelly är i ett stort system av gångar och mörker jagandes av Zombies. Vi knuffade oss fram offta hand i hand och bar varsina stora nyckelknippor, överallt fanns det dörrar och luckor som var låsta. Vi försökte hitta ut, klaustrofobiskt, mörkt och kaotiskt men inte läskigt för i drömmen var vi tydligen vana. Våra kläder var många slitna trasor hoplappade till värsta van hellsing uniformen. Tillslut ser jag en liten lucka där det strimmar ut ljus. Jag skyndar mig till nästa lucka i den väggen som är större där ser jag ett stängsel utanför och jag skriker på hjälp för där bakom går en trotoar. Jag sliter upp stängslet med hjälp av en liten bultsax jag har fastspänt på benet. Där ute möts jag av jätte många människor och en kille som tycker att det var ballt att jag var där. Alla ville prata med mig men jag bara skrek efter Nelly. Pressade mig igenom människorna mot luckan igen men folk höll i mig. För i helvete min flickvän är där inne skrek jag och slog ner två stycken som försökte hindra mig. Då ser jag henne skitig och sliten som mig och jag tog hennes hand och drog upp henne och vi började fly undan för när som hällst skulle zombierna komma ut.
Vi sprang igenom ett köpcentrum och in i en resturang vid detta laget var det bara några zombiesar efter oss men vi hoppade över en disk där de hade salad. Hon klarade det men jag råkade välta ner den så hela golvet täcktes med mat och glas. En gammal bekant stod i baren tillhörande disken och hon skrek åt mig och ringde polisen. Jag tog en näve inlaggd sallad och sa åt henne att springa medans jag åt av den.
Nelly tog fram ett hopfällbart armborst hon hade spänt på benet, tittade på mig och log. "Så här långt har dem inte kommit förut" det var jag och Nelly mot världen innan jag vaknade


Enligt en drömtydnings sida betyder flyckt att jag flyr från delar av mig själv, stressad mm. (Att min stress i vardagen manifisterar sig som zombies i mitt sinne är bara ytligare ett bevis på att jag är awsome). Att jag sedan håller hårt i Nellys hand betyder tryghet och stabilitet. När jag var vilse i gångarna betyder tydligen att jag tappat riktingen i mitt liv något som stämmer rätt regält. Att vi två är ensamma mot denna onska visar att vi är varandras stabilitet ^^

Nelly och Jag mot värden


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar